غلبه بر اعتیاد چقدر طول می کشد؟

واژه  معتاد  به معنای برده ، زندگی برده ماده ای است. صرف نظر از ماده و نوع زندگی که با مصرف آن انجام شده است ، همه بیماران اعتیاد یک ویژگی مشترک دارند: آنها  سالهاست که سوء استفاده می کنند . برخی بیشتر و برخی دیگر کمتر ، اما اعتیاد با استفاده مکرر در طول زمان ایجاد می شود. با  تداوم رفتار ایجاد می شود . بسته به الگوی مصرف بیمار و عوامل دیگر ، اعتیاد کم و بیش سریع ایجاد می شود. مراحل اعتیاد را بشناسید .

حتی وقتی که؟ طبیعی است که این سال مطرح شود زیرا همه ما شنیده ایم که افراد عود می کنند و می دانیم که این یک فرایند است. پس از سالها استفاده ، نمی توان امیدوار بود که در مدت کوتاهی از یک اعتیاد رهایی یابیم.

چرا بهبودی از رفتارهای اعتیادآور بسیار دشوار است؟
اعتیاد یک  میل اجباری برای مصرف  مواد ، یک  رفتار وسواسی ،  بدون کنترل  و  آسیب رساندن به خود است . دلیل وجود آن در حال حاضر مصرف است. این  غیرقابل کنترل است ،  عدم کنترل وجود دارد  زیرا این اعتیاد است که کنترل می کند. همه اینها منجر به بیماری عاطفی می شود. منابع عاطفی ، شناختی ، اجتماعی و اقتصادی کاهش یافته است. بازیابی کسی در این حالت به کندی انجام می شود.

این یک بیماری مزمن است که درمان نمی شود ، بهبود می یابد. 
این ماده را می توان از بدن خارج کرد و بدن بدون آن کار می کند ، اما  اعتیاد مزمن است . چرا؟ اعتیاد رفتاری است که مغز یاد می گیرد به خود پاداش دهد و  تغییراتی  در آن ایجاد می کند و این  تنها راهی است که مغز شما برای عملکرد باید انجام دهد . شما نمی توانید ماده را دوباره مصرف کنید ، بنابراین باید عملکرد بدون آن را بیاموزید.
بهبودی سم زدایی نیست .
سم زدایی اولین قدم است ، اما تنها یک مرحله است. زمان سم زدایی بسته به نوع دارو نسبتاً کوتاه است. می توان گفت سم زدایی این ماده سریع ترین مرحله است. در چند ماه و یا  6 هفته یا سه ماه، شما می توانید بدن سم زدایی  از الکل، کوکائین، هروئین، حشیش، بنزودیازپین ها، و غیره، اما ،   چه مدت طول می کشد تا تغییر یک رفتار حتی در جایی که مغز خود را به شما برنامه ریزی؟ چقدر می توان رفتاری را که فرد سالهاست  به دلایل متعدد تکرار کرده و با انواع و اقسام شرایط روبرو شده است حذف کرد؟ با زمان و کار. این فرایند به عادت و عملکرد احیای مجدد مغز خواهد شد  حداقل دو تا  پنج سال این یک فرآیند طولانی است زیرا شما نیاز به روان درمانی دارید  و مراحل مختلفی را پشت سر می گذارید . بعد از سم زدایی ، توقف می آید  . او باید مغز خود را عادت دهد تا مانند گذشته کار نکند. این طولانی ترین و پیچیده ترین مرحله است. بستگی به هریک دارد ، یادگیری رفتارهای آموخته شده با این اختلال بیشتر یا کمتر زمان می برد.می توان گفت که بیمار باید  زندگی دوباره را بیاموزد و  خود را توانبخشی کند.
بستگی به چی داره؟
این یک فرایند طولانی است که  به عوامل مختلفی بستگی دارد که می توانند آن را پیچیده کنند ، مانند:
سابقه مصرف هر بیمار  و  شرایط آنها  .
اعتیاد در طول سال ها ایجاد می شود زیرا مشخصه آن  انکار است. بیمار به زمان نیاز دارد تا  آن را بپذیرد  و  گامی را بردارد که دیگر انجام ندهد . اما این در یک روز اتفاق نمی افتد و ثابت می ماند اما بسته به میل به مصرف ، فراز و نشیب خواهد داشت. و این می تواند شما  را در این روند عقب نگه دارد .
شدت اختلال استفاده ای  که ایجاد کرده اید و مدت زمان لازم برای بهبود  بیماری های  مرتبط یا اختلالات احتمالی ناشی از آن.
همچنین به  آسیب مغزی بستگی دارد ، زیرا بیمارانی هستند که از نظر فکری یا رفتاری کم و بیش تحت تأثیر قرار می گیرند. این زمان شما را برای درک و یادگیری کم و بیش کوتاه می کند. برای این مدت  حداقل دو تا پنج سال است . یک مورد خاص ، اما متأسفانه در حال رشد ،  آسیب شناسی دوگانه است.
این بستگی به اهدافی دارد که بیمار با توجه به شرایط خود به آنها می رسد. چگونه  مراحل را طی می کند  تا به ادغام مجدد اجتماعی برسد  ، که آخرین مرحله است.
بستگی به وجود عود دارد. و از خسارت وارده بر آن. سندرمهای تاخیری یا مشروط ترک  می تواند سالها پس از قطع مصرف ظاهر شود. به همین دلیل ، بسیار مهم است که بیمار یاد بگیرد که آنها را بشناسد تا عود نکنند.